Neem contact op
Onze financieringsoplossingen ondersteunen een duurzame levenscyclus.
Gebruikte apparatuur wordt opnieuw ingezet of op een professionele manier gerecycled om weer als grondstof te dienen.
Alles volgens de AVG- en WEEE-wetgeving.
Zo dragen we samen bij aan de circulaire economie.
Hoe werkt het?
Het hele proces van inzamelen van IT-apparatuur en opnieuw inzetten of recyclen kent aardig wat stappen. Om het voor jou overzichtelijk te houden, hebben wij hieronder op een rijtje gezet wat er allemaal voor jou gedaan wordt en wat wij van jou verwachten:
Stap 1
Zodra er apparatuur retour moet komen, wordt er een overzicht van de op te halen apparatuur naar Econocom gestuurd.
Stap 2
Dit overzicht wordt aangeboden bij verschillende business partners die IT- apparatuur opkopen en het een tweede leven geven. Bij bijzonderheden of onduidelijkheid neemt Econocom uiteraard even contact op.
Stap 3
Zodra er een passende business partner gevonden is, wordt de de inzameling van de IT apparatuur doorgesproken.
Stap 4
Alle informatie wordt met de gekozen business partner gedeeld, die vervolgens in overleg met jou een ophaalafspraak maakt.
Stap 5
Nadat de apparatuur is opgehaald, neemt Econocom contact op om te checken of alles naar wens is verlopen.
Stap 6
Alle data op datadragers wordt volgens gecertificeerde processen verwijderd, als dit niet mogelijk is, dan wordt de datadrager zelf vernietigd.
Stap 7
Econocom ontvangt een audit en waardering van de business partner en eventueel de door jou aangevraagde datawipe certificaten.
Stap 8
Jouw vaste contactpersoon binnen Econocom handelt het verdere proces met je af. Deze geeft jou volledige inzage in de kosten-/batenanalyse en je ontvangt eventueel een (credit-)factuur voor de opbrengsten of kosten bij datawipe certificaten en/of schade.
Wat moet jij doen?
Upload de lijst van op te halen apparatuur op via deze site.
De apparatuur moet uit de service omgeving
(bijvoorbeeld DEP) gehaald zijn.
De apparatuur moet (BIOS/gebruiker) wachtwoord vrij worden ingeleverd.
De apparatuur wordt compleet (inclusief laadsnoeren, adapters en andere accessoires) ingeleverd.
Je geeft vooraf aan of er datawipe certificaten per serienummer moeten worden opgemaakt. De kosten daarvan worden in de meeste gevallen doorbelast.
Transportkosten, eventuele schade en kosten vanwege incompleet inleveren, blokkeringen, nog actieve wachtwoorden of het nog aanwezig zijn in een service omgeving worden doorbelast.
De oplossingen
Klassieke financiering
Een eenvoudige en beproefde financieringsvorm als de hoogte van de investering vooraf bekend is.
Projectfinanciering
De financiering voor investeringsprojecten die in fases worden geïmplementeerd.
Groeifinanciering
Controle over investeringsbudgetten en flexibiliteit om apparatuur aan te passen aan je strategie.
Sale and Leaseback
De apparatuur wordt tegen de nettoboekwaarde aan Econocom verkocht en blijft tegen een maandelijkse termijn in gebruik.
Financieren heeft de toekomst!
Waar organisaties financiering (of leasing) goed weten te vinden als het om hun wagenpark gaat, weten ook steeds meer organisaties dat deze oplossing mogelijk is voor digitale apparatuur en
of andere goederen.
In 2021 herstelde de vraag naar financiering zich na de coronapandemie en groeit weer. Financiering biedt organisaties veel voordelen. Financieren biedt toegang tot de technologie die nu nodig is, om te innoveren en daarmee de concurrentiepositie te verstevigen.
Download de WhitepaperMeer lezen?
Financiering, Duurzaamheid, Services
Energiebesparing in datacenters met Green IT
Op de hoogte blijven?
Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en informatie over de activiteiten van Econocom.